Lumme oli ensimmäistä kertaa mukana Sustainable Brand Index -tutkimuksessa, joka selvittää suomalaisten mielikuvia brändien vastuullisuudesta. Lumme sijoittui heti upeasti sijalle 52, omassa hygienia- ja kodinpuhdistuskategoriassa sijoitus oli 5/10.
Sustainable Brand Index on Euroopan suurin riippumaton vastuullisuuteen liittyvä bränditutkimus, ja se suoritetaan kahdeksassa maassa eri puolilla Eurooppaa. Tutkimuksessa ei mitata brändin tai yrityksen vastuullisuutta, vaan sitä, millaisen mielikuvan brändi on onnistunut luomaan vastuullisuusteoistaan ja -arvoistaan.
Tutkimukseen haastateltiin yhteensä 80 000 kuluttajaa lähes 1600 eri brändiin liittyen. Suomessa tutkimusta on tehty vuodesta 2013 lähtien, ja tänä vuonna tutkimukseen haastateltiin 12 000 kuluttajaa.